Deze maand is het ‘Stoptober’: de landelijke campagne om samen 28 dagen niet te roken in oktober. BN’ers Georgina Verbaan, Rick Brandsteder en Ernst Daniël Smid vormen de positieve gezichten van de campagne om rokers er doorheen te slepen. Inmiddels is Stoptober een nieuw belangrijk nationaal stopmoment geworden naast 1 januari. Een uitgelezen moment voor scholen om deze maand hun anti-rookbeleid een nieuwe impuls te geven. Gebruik daarbij ons werkboek Roken, waarom eigenlijk? en ga samen op weg naar een rookvrije generatie!

Positieve aanpak
Stoptober is een initiatief van KWF Kankerbestrijding, Hartstichting, Longfonds, Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS), Trimbos-Instituut en GGD GHOR Nederland. Het succes van de campagne zit ‘m in de positieve aanpak. Via de special Stoptober-app krijgen deelnemers tips, aanmoedigingen en voorlichting over wat stoppen met roken doet met je gezondheid. Dankzij social media, als Facebook, Twitter en Instagram, is er contact met anderen die hetzelfde doormaken en worden ervaringen uitgewisseld. De ‘stopper’ staat er niet alleen voor. Een studie van het AMC heeft aangetoond dat meedoen aan Stoptober echt effect heeft. Bovendien vergoot deelname het zelfvertrouwen, wat op langere termijn helpt om te stoppen.

Keurmerk Makkelijk LezenVoor veel mensen zijn 'gewone' boeken veel te moeilijk. Daarom maakt uitgeverij Eenvoudig Communiceren romans en werkboeken in eenvoudig Nederlands. Door een eenvoudigere verhaalstructuur, kortere zinnen, grotere letters, eenvoudigere grammatica en makkelijkere woorden. Zo kunnen jongeren en volwassenen die moeite hebben met lezen opeens wél een boek uitlezen. Dat geeft zelfvertrouwen en brengt het plezier in lezen terug.

Volg Eenvoudig Communiceren via TwitterLinkedIn en Facebook